2017年5月24日

Broken 0 key on ten key pad, My HP8730w story.

I have be using HP8730w english version everyday.

Some day, I had think so want to clean keyboard that was dusty. I removed that from the body but broken the one key, OMG! it so misery...
Immediately, I try to repair by Epoxy bond but it is bad key touch feeling.

Oh yeah! I found key top in the internet shopping. Perhaps it will be shipping from USA. I am looking forward to it.

 日本じゃまず売っていることないんだけど、特にラップトップタイプのキートップだけというのは。ただ、今使っているHPのラップトップは、キーボードがゴージャスで、きちんとパンタグラフが入っているとっても素敵なもの。使っている1つの理由がそこにあるのである。で、交換パーツが当然出ているだろうと探してみると、当然あるわけです。素晴らしい。


Great! It reach me.  But, I received wonder e-mail, it is spam.

 届きました。普通の郵便で届いております。受け取ったのは出先会社にしておいたのだが、その時は長めの出張に出ていたので届いたのは知らなかった。


It has a attachment .DOC but my system do not open it. ;-p

 お家に帰ってきてメール確認してみたら、キーパーツが届くタイミングで危ないメールが届く。だが、我が家のマシンに窓機なるものがなく、開くことすら出来ず、クリックしてねと書いてあったと思われる添付書類を辿って遊ぶことも出来ない。


I ordered key top, there are included pantograph and rubber spring.

 そりゃああなた、テンキーの0は当然たくさん使う。だからキーが大きいわけで、これが使いづらいとどういうことになるか誰にでも想像にやすい。


Replace the key, I get fine touch once more.

 戻りました、快適な使い心地。掃除しようと思っただけなのに、エラい目にあってしまったのでした。