2017年12月19日

I have to prepare against cold wind for Supercub.

I got handle cover from other magazine editor.

Very nice! I am going to through the winter by this may be.

 いやぁ、何年ぶり? 10年以上は経っているでしょう、ハンドルカバーです。昔スポーツバイクに取り付けたら、若いバイク屋さんの社長に剥ぎ取られたことがあった、「そんなオヤジ臭いもの付けているんじゃない!」と。
 でもね、私はすでにオジサンで乗ってるのはスーパーカブなのですよ。後ろには箱も付いてるし、これ以上のルックスはないでしょう、完璧! 気兼ねなく街を流せるというものです。

I am usually writing for outdoor & motorhome magazine. Someday, another magazine editor was looking for old super cub and there is mine. He did ride it for something. This is reward for me.

 出先会社の知り合い編集長が、いつも車庫に止まっているずいぶん古いカブは誰のだと探し回って私の所に来た。乗りたいというのでドウゾと車両を渡す。何に使うのかは知らないが、世の中がひどく寒いので使用料はハンドルカバーね、なんてシャレで言っていたら本当に買って来てくれた。超ラッキーです。

This one is not genuine it is third party goods for general. But type is fit for my super cub. Turn light hole is good place.

 なるほどねぇ、ウインカー位置とかミラーの穴とかバッチリ。コリャたまらん。これで私のカブちゃんは、冬も元気に乗りこなすことができるでしょう。
 ただ本作ってるんだよなぁ彼は、ということは私のカブちゃんはその本に載るのだろうか? ちょっと楽しみ。なんてね。